ÉS SALUDABLE MENJAR XOCOLATA?

//ÉS SALUDABLE MENJAR XOCOLATA?

ÉS SALUDABLE MENJAR XOCOLATA?

Aquest mes de setembre es celebra el dia mundial de la xocolata i existeix un debat sobre si és un aliment saludable o no. El que si que podem afirmar, d’entrada, és que és molt difícil resistir-se a aquest aliment. A gairebé tothom li agrada.

No hi ha cap mena de dubte que, sigui o no saludable, és un producte que cal consumir amb moderació. Sobretot, hem de tenir clar els avantatges i els inconvenients que té el seu consum. Per tant, hem d’establir uns límits a l’hora de poder-lo incloure a la dieta dels infants.

Podem diferenciar 3 tipus de xocolata. En primer lloc, hi ha la xocolata negra, amb una gran quantitat de cacau. També podem trobar la xocolata amb llet, amb menys cacau i amb altres ingredients com llet o sucre. Finalment, hi ha la xocolata blanca que no porta cacau.


És saludable l’estreta relació que mantenen els infants amb la xocolata? 


És beneficiosa la xocolata a la dieta dels infants? És saludableQuè té de bo? Quins inconvenients té la xocolata?

Avantatges saludables de la xocolata a la dieta dels infants

A continuació us enumerarem els 4 principals avantatges saludables del consum de xocolata:

  • El seu contingut en antioxidants pot contrarrestar l’efecte negatiu del coure i ofereix una protecció cardiovascular
  • Aporta molta energia i pot ser molt beneficiós per afrontar la intensa activitat física dels infants
  • Conté estimulants naturals (com la feniletilamina) que actua com a neurotransmissor al cervell. Aquest tipus de substàncies tenen efectes psicoactius i poden inhibir el dolor o modificar l’estat d’ànim. Afavoreix, també, a la producció de serotonina i, d’aquesta manera, por contribuir a que els infants estiguin més atents.
  • Conté una petita quantitat de cafeïna que pot mantenir als infants en estat d’alerta.

La xocolata és un aliment saludable, sobretot, si es menja amb moderació. El consum de cacau no suposa un risc per a la salut de l’infant i li aporta una sèrie de beneficis tal i com hem comentat.

Hem de tenir en compte que els beneficis de la xocolata es troben en el cacau, que té un sabor bastant amarg. Per norma general, el cacau pur és un aliment que no agrada als infants i és per això que se li afegeix mantega i sucre per donar-li un toc dolç. A la vegada, però, li estem restant propietats saludables i agregant-li productes nocius. Per això hi ha xocolata negra amb diferents percentatges de cacau, que sol agradar més a la gent gran.


La xocolata ha de ser consumida amb moderació per poder ser saludable i beneficiosa en la dieta dels infants


Inconvenients de la xocolata la dieta dels infants

  • El greix del cacau pur es força neutre  i no afecta als nivells de colesterol mentre que, a l’afegir altres ingredients, el percentatge de greix augmenta. És el cas de la xocolata amb llet o la xocolata blanca on els greixos saturats augmenten i són menys saludables i menys recomanables per a la salut.
  • La quantitat de sucre que contenen la xocolata amb llet i la xocolata blanca suposa un risc per a la salut física dels infants així com una amenaça dental.
  • És un aliment calòric per la qual cosa s’ha de consumir en petites quantitats

Quan poden menjar xocolata els infants?

El consum de xocolata recomanable, sempre amb moderació, per als infants s’ha de fer a mig matí o a l’hora de berenar. Com hem dit anteriorment, es tracta d’un aliment molt enèrgic i calòric que no convé barrejar o afegir a un àpat principal.

Segons els experts en nutrició i dietètica no es recomana consumir més de 50 grams de xocolata al dia. En aquest gramatge hi comptem, també, el cacau en pols o els batuts de xocolata que la majoria dels infants prenen per esmorzar.


Els nutricionistes no recomanen consumir més de 50 grams de xocolata al dia


La xocolata és un aliment ric en sucres i greixos, però aquest també conté calci. Es tracta d’un aliment molt nutritiu i que aporta molta energia als nostres fills. En un període de creixement en què l’infant ha d’enfrontar-se a situacions de molta concentració i activitat física, podem incloure-ho en la seva alimentació. El cervell, per exemple, necessita glucosa per al seu funcionament i la xocolata conté el sucre necessàri per a això. Aquest fet pot ajudar als infants a la millora en el rendiment escolar.

2019-09-09T15:04:54+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies