LA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA ALS MENJADORS ESCOLARS

//LA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA ALS MENJADORS ESCOLARS

LA PIRÀMIDE ALIMENTÀRIA ALS MENJADORS ESCOLARS

Als menjadors escolars tenim molt clar que la piràmide alimentària és essencial. Necessitem els aliments per créixer, per aixecar-nos al matí i per estar sans. Per això mateix és tan important alimentar-se bé. Aquesta alimentació ha de ser variada i proporcional i, també, ha de seguir aquesta imatge de piràmide alimentària que podeu veure tot seguit:

Font: Departament de Salut. Generalitat de Catalunya

Com seguir la piràmide alimentària amb els infants?

Els aliments són tot allò que mengem i bevem. És important per al nostre cos alimentar-lo diverses vegades al dia i, per això, si deixem de fer-ho, sentirem set o gana. Els aliments permeten el desenvolupament físic, mantenir el cos sa, mantenir la calor del cos, substituir substàncies gastades o malmeses per altres de noves, moure’ns, estudiar, parlar,…

Per poder seguir la piràmide alimentària amb els infants, hem de conèixer, en primer lloc, les característiques dels aliments. Hi ha tres tipus d’aliments; els d’origen vegetal, animal i mineral.


Hi ha tres tipus d’aliments a la piràmide alimentària: els d’origen vegetal, animal i mineral


  • Origen vegetal: procedeixen de les plantes, com ara verdures, fruites, cereals o llegums
  • Origen animal: procedeixen dels animals, com ara el peix, les carns, la llet o els ous
  • Origen mineral: procedeixen dels minerals, com ara l’aigua o la sal

Una dieta equilibrada ha de contenir una gran quantitat i varietat d’aliments perquè les persones estiguin sanes i fortes. Per aquest motiu, la dieta ideal canvia segons l’edat de cada infant.

Per seguir la piràmide alimentària per a infants hem de procurar alimentar-los de forma variada. No hem d’abusar de les carns o dolços i no hem d’oblidar mai les verdures. És millor, així mateix, prendre aliments frescos i naturals i reduir aquells productes que estan envasats.

Els aliments es poden classificar segons la seva composició: hidrats de carboni, fruites i verdures, làctics i fruits secs, carns, ous, peix i dolços i greixos.

Seguint la piràmide alimentària saludable, haurem de prendre hidrats, fruites i verdures cada dia. Els làctics, fruits secs, carn, ous i peix dues o tres vegades per setmana. Per últim, els dolços i greixos una o dues vegades per setmana i sense abusar el seu consum.


El funcionament de la piràmide alimentària és senzil: a la base, apareixen els aliments que convé prendre cada dia. Al vèrtex, aquells que hauríem de prendre ocasionalment


L’alimentació s’ha de prendre molt seriosament ja que d’ella en depenem per estar sans. Creiem que els menjadors escolars saludables s’han de complementar amb activitat física que ajudarà a fomentar aquests bons hàbits. Als nostres menjadors escolars promovem una alimentació i uns hàbits saludables pels infants en edat escolar.

Durant la infància es consoliden els hàbits alimentaris saludables que duraran tota la vida. Per això, és molt important que els nens i les nenes portin una dieta completa i equilibrada des de ben petits.

2019-03-06T08:50:47+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies