ALS NOSTRES MENJADORS ESCOLARS, EDUQUEM

//ALS NOSTRES MENJADORS ESCOLARS, EDUQUEM

ALS NOSTRES MENJADORS ESCOLARS, EDUQUEM

Els menjadors escolars exerceixen una funció nutricional i educativa important. Contribueixen, sobretot, a l’adquisició d’hàbits alimentaris. Són, també, marc de sociabilització i convivència. Els menjadors escolars són efectius per fomentar, a més, hàbits saludables entre els infants.

Espai Lleure duu a terme una gestió professional sense renunciar a la seva essència. D’aquesta manera, eduquem i aconseguim que els infants aprenguin i es formin d’una manera lúdica i educativa.

Per què és important portar als infants als menjadors escolars?

Destaquem quatre aspectes bàsics sobre l’educació als menjadors escolars. Tot seguit us els expliquem.


Els menjadors escolars de Divertàlia eduquen des d’una vessant lúdica i divertida


Quantitat adequada

Som especialistes en menjar per a infants. Els donem, exactament, la quantitat que han de prendre segons la seva edat. A casa, a vegades, es falla per pur desconeixement, posant als infants quantitats similars a la que mengen els adults.

Una bona alimentació és vital perquè l’infant creixi sa i fort. Menjar bé no només afecta al seu creixement físic. També afecta al seu desenvolupament intel·lectual.

Autonomia

Als menjadors escolars, els infants aprendran a menjar sols, així com a agafar els coberts correctament, a tallar el menjar a trossos, a acabar-se el que se’ls serveix al plat i, també, a mesurar la seva gana.

D’aquesta manera aprendran uns hàbits que potenciaran la seva autonomia. L’autonomia fa que els infants es mostrin més segurs de si mateixos i de les seves capacitats. A més, els fa aprendre a assumir riscos i a valorar les seves possibilitats d’èxit.


L’hora dels àpats és  molt important i és un bon moment per adquirir bons hàbits i rutines. Els menjadors escolars són, també, espais ideals per relacionar-nos


Socialització

Els infants comparteixen el temps amb altres companys de classe i companys d’altres cursos. D’aquesta manera, es potenciarà la seva socialització.

La socialització permet als nens i nenes triar amb criteri als seus amics i construir amistats sanes. També els permet vèncer la timidesa, compartir amb els altres i treballar en equip. El joc fomenta el caràcter dels més petits. Aprendre i voler jugar, seguir les normes, saber guanyar i saber perdre, compartir joguines, són situacions que aporten al desenvolupament de les relacions socials.

Aquestes han de ser aprofitades com a oportunitat de creixement. És per això que plantegem unes activitats amb el principal objectiu de transformar el temps del migdia en un espai de formació.


Les relacions socials als menjadors escolars han de ser aprofitades com a oportunitats


Rutina i horari

Ens referim a una rutina quan parlem d’un costum personal. Aquest s’estableix per ser veritablement convenient, sense necessitat de modificació ni flexibilitat. Als menjadors escolars els infants sempre dinen a la mateixa hora.

Cap infant se sent còmode en una situació en la quan no sap què esperar. La rutina dóna sensació de seguretat i són vitals per a la pròpia formació física i psicològica de l’infant.

Els horaris de menjar, la son, la higiene són indispensables en la educació i l’aprenentatge dels infants. Un aprenentatge adequat a totes les seves necessitats.

Respectar les normes

Els infants aprendran a respectar les normes de convivència i alimentàries. Des de no aixecar-se de la cadira mentres es menja, fins a prendre consciència que el menjar no es llença. També que durant els àpats cal estar tranquil, parlar amb els companys i no cridar.

Establir normes proporciona sensació de seguretat als infants dels menjadors escolars. Saber el que poden o no poden fer i quins límits no sobrepassar els dóna tranquil·litat a l’hora d’actuar. Establir unes rutines als menjadors escolars també els dóna la certesa que seran atesos quan ho necessitin i que les seves necessitats seran cobertes.

El que ens plantegem i la nostra principal tasca és anar guiant, poc a poc, els infants fins que sàpiguen diferenciar, ells sols, el que s’ha de fer i el que no. Sempre, partint d’un clima de confiança, de respecte i de diàleg.

2019-05-02T14:18:38+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies