DINÀMIQUES DE GRUP AL CASAL D’ESTIU

//DINÀMIQUES DE GRUP AL CASAL D’ESTIU

DINÀMIQUES DE GRUP AL CASAL D’ESTIU

Al casal d’estiu potenciem les dinàmiques de grup. Aquestes són un conjunt de coneixements teòrics i d’eines en forma de tècniques grupals. Aquestes permeten conèixer al grup i refermar les relaciones internes i, també, a augmentar la satisfracció dels infants que componen el grup.

Les dinàmiques de grup són eines molt usades actualment i es fan servir, sobretot, perquè els infants puguin aprendre de manera pràctica a més de fer el casal d’estiu molt més divertit.

Aquestes dinàmiques contribueixen a facilitar la interrelació entre els membres del grup, de manera que es desenvolupa una dimensió col·lectiva. També es reforcen les habilitats socials de cada infant. L’ús de tècniques de dinamització de grup al casal d’estiu busca com a objectiu que aquests siguin els protagonistes del seu propi procés de socialització.

Aquesta inserció es duu a terme mitjançant diferents conceptes. En primer lloc la participació i la creativitat, així com, també, el desenvolupament de l’esperit crític. D’aquesta manera, a través d’aquestes dinàmiques s’estimula la seva capacitat de treball en grup.


El casal d’estiu corrobora que els hàbits grupals són processos vius i dinàmics


La història està plena d’activitats, de tot tipus, les que quals són impossibles de construir de forma individual. Per tant, queda clar que el treball en equip ha estat un element de superació i que el seu paper ha estat clau en l’evolució humana.

Una de les primeres acticvitats que desenvolupem en equip al casal d’estiu és el joc. Mitjançant activitats lúdiques compartides entre iguals, s’adquireixen valors com són, sobretot, la solidaritat, el respecte o l’aprendre a compartir.


Formar i exercitar la cooperació per al desenvolupament d’activitats de forma grupal al casal d’estiu és bàsic


Ser tolerant davant la frustració, compartir, ser pacient i respectuós amb el altres són altres habilitats importants de la interacció col·laborativa amb altres infants.

Els monitors del casal d’estiu eduquen els infants en les normes del joc col·laboratiu. De forma innata podem arribar a ser egocèntrics i a moure’ns per interessos personals. En les dinàmiques col·laboratives, per tant, ha de prevaler l’interès i l’objectiu del grup per sobre de les individualitats.

Ajudar que els infants entenguin aquesta realitat i que assimilin les regles del joc o les normes de funcionament del grup és bàsic. L’exemple clàssic que s’utilitza per entendre les dinàmiques grupals són els esports o els jocs en equip.

En el procés d’interactuar sobre la base del benefici col·lectiu i no l’individual, l’infant haurà de fer un esforç personal. Per tant, haurà d’acceptar les habilitats personals i valorar les de la resta de companys del casal d’estiu. El millor equip és aquell que potencia les capacitats de la individualitat en benefici de la col·lectivitat, encara que això suposi, en algunes ocasions, no considerar certs interessos personals.

En conclusió, podem afirmar que les dinàmiques grupals constitueixen un mitjà per fomentar relacions estretes al casal d’estiu. D’aquesta manera es desenvolupen actituds de cooperació, establint lligams emocionals entre els membres del grup. Així mateix, faciliten la cerca de solucions als problemes, la resolució de conflictes, la integració i, també, la comunicació.

Al casal d’estiu apostem per les dinàmiques grupals. Apostem pel treball en grup i per estimular estats d’ànims des del positivisme.

2019-04-09T13:40:56+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies