EL MÈTODE DECROLY ALS CASALS D’ESTIU

//EL MÈTODE DECROLY ALS CASALS D’ESTIU

EL MÈTODE DECROLY ALS CASALS D’ESTIU

Els casals d’estiu segueixen la metodologia dels centres d’interès proposada per Ovide Decroly. A l’any 1871 va néixer a Brusel·les Ovide Decroly qui va crear un nou mètode pedagògic. Aquest es basava en l’observació dels infants i en el seu aprenentatge. Decroly defensava una educació centrada en les necessitats i interessos dels infants ja que entenia que únicament així podrien mantenir la seva atenció i motivació en el procés d’aprenentatge. D’aquesta manera, vincular l’aprenentatge als interessos garanteix la motivació i la curiositat de l’infant.

Què són i com funcionen els “centres d’interès” als casals d’estiu?

Decroly agrupava les necessitats bàsiques en 4 grups: necessitat d’alimentar-se, de protegir-se, de defensar-se i, per últim, necessitat d’acció i diversió. Per poder desenvolupar la proposta dels centres d’interès, va desenvolupar 3 tipus d’exercicis:

  • Observació: l’infant estableix el contacte directe amb els objectes i situacions
  • Associació: l’infant relació l’espai i el temps en les seves reaccions
  • Expressió: l’infant exercita la lectura, el càlcul, l’escriptura, el dibuix, el treball manual,…

El mètode Decroly té com a base que els infants descobreixin els seus interessos i siguin protagonistes del seu propi aprenentatge. D’aquesta manera tenen una motivació des del primer moment ja que poden fomentar el seu aprenentatge en coses que els atrauran. En sentir motivació tindran més atenció. Els centres d’interès als casals d’estiu farà que els infants siguin capaços de buscar coneixement a base d’activitats motivadores que potenciaran el seu aprenantatge.


El mètode Decroly defensa que l’aprenentage ha d’estar vinculat als interessos dels infants, relacionant aquests interessos amb les seves necessitats



Els infants han de ser capaços de trobar el valor de l’esforç. Han de ser el protagonistes del seu aprenentatge i no han de perdre mai la motivació


Aquest estiu tornen els jocs, els tallers especialitzats, els banys a la piscina i sobretot, l’entreteniment, la diversió i, també, els bons moments.

Els nostres casals d’estiu giren al voltant d’un centre d’interès. La volta el món, el tresor perdut, un casal d’estiu d’aventurers, la cultura popular, la màquina del temps. Aquestes són algunes de les propostes pedagògiques que donen forma a tots i cadascun dels casals d’estiu. El treball del lleure al voltant d’un centre d’interès forma part d’un projecte educatiu que pretén dotar de coneixements, experiències i eines perquè els infants s’ubiquin a l’entorn del seu municipi. D’aquesta manera aprendran a habitar-lo, respectar-lo i millorar-lo.

Treballem el mateix centre d’interès durant tot el casal d’estiu però cada setmana agafem un subtema amb un principi i un final. Els casals d’estiu  de Divertàlia volen treballar al voltant del centre d’interès. Volen potenciar la iniciativa, la imaginació i la creativitat dels infants.

El principal objectiu dels casals d’estiu és el de motivar als nens i nenes i infondre’ls entusiasme. Els volem portar cap a l’acció, cap al bon ús del temps de lleure i a la bona convivència. A més a més volem crear un clima ideal perquè s’ho passin d’allò més bé.

Els centres d’interès són unitats temàtiques que agrupen diversos continguts. Van íntimament relacionats al voltant d’un tema que interessi i motivi als infants. S’hi poden trobar continguts i activitats relacionats amb diferents àrees però tots busquen sobretot la motivació dels infants.

2019-02-25T16:50:57+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies