6 PROPOSTES DE BERENAR SALUDABLE

//6 PROPOSTES DE BERENAR SALUDABLE

6 PROPOSTES DE BERENAR SALUDABLE

Diversos estudis posen l’accent en la importància de l’esmorzar saludable a la dieta dels infants. Però, encara que el berenar sigui un àpat més del dia, es considera de gran obligació.

Un cop acabat el servei dels menjadors escolars i les classes de la tarda, els infants no han de saltar-se l’àpat del berenar. Aquest àpat, sobretot, és fonamental per a la seva alimentació. Ho és, a més, perquè creem una bona oportunitat per a poder subministrar fruita, làctics i cereals.

El berenar és un àpat de caràcter obligat en la dieta dels infants de manera que no sempre tenim en compte si es realitza o no. Es fa de forma saludable?


El berenar saludable és un àpat obligat dins de la dieta dels infants


Generalment, es sol dedicar menys temps a la seva preparació. El berenar, a més, sembla una cosa que l’infant ha de menjar mentre fa altres coses com, en primer lloc, estar al parc, mentre va a l’activitat extraescolar, quan torna a casa,…

A més, s’ha convertit en un àpat en què els infants consumeixen menys aliments saludables, com els rics en sucres i greixos. Tot seguit us proposem una sèrie de berenars saludables que, de ben segur, agradarà també als infants.

IOGUR GREC AMB LLAVORS O FRUITA

El iogurt grec té el doble de proteïnes que el tradicional. Té, també, més aportacions de calci i de vitamines A i B12. Es pot combinar de diferents maneres, amb fruita, amb llavors o amb les dues coses. A més, si el volem endolcir, ho podrem fer amb una cullerada de gia o ametlles filetejades.

BATUT DE FRUITES

Una opció deliciosa, saludable, i amb poques calories. A més, dóna la sensació de sacietat. Conté fibra i vitamines. Un batut de fruites és una gran opció per un berenar carregat de sabor.

REPOSTERIA CASOLANA

La reposteria casolana sempre és més sana que la industrial. Ho és, a més, si controlem el nivell de sucre que utilitzem. Aquest berenar és també un bon moment per introduir la pastanaga o la carabassa. Si podem, sobretot, haurem d’escollir una versió integral del sucre i de la farina.


La reposteria casonala és un berenar ideal per introduir aliments saludables com la pastanaga o la carabassa


TORRADES AMB ALVOCAT

L’alvocat s’està convertint en la fruita de moda. És una font de carbohidrats i de greix saludable, molt recomanable per als infants. Un quart d’alvocat en una torrada integral acompanyats, també, d’uns tomàquets cherry, són un berenar saludable perfecte.

FORMATGE AMB CODONYAT

Un altre berenar senzill de preparar és formatge amb codonyat. Podem optar per diferents tipus de formatge però us recomanem el fresc.

COMPOTA DE POMA

Una poma i canyella, dos ingredients per un berenar molt bo i saludable. A més, la seva preparació és ràpida i senzilla. Només cal pelar i tallar la poma i posar-la al microones uns 3 o 4 minuts. Tot seguit es tritura i es posa en un pot de vidre. En darrer lloc, i per donar-li un toc distintiu, hi escampem la canyella al gust de l’infant.


El berenar és una ocasió ideal per poder donar fruites, làctics i cereals als infants i convertir-lo en un àpat saludable


Recordeu que sempre s’ha fet un debat sobre què ha de contenir un berenar saludable. No dubteu en fer-ne valor i preparar berenars originals, sans, nutritius i que ajudin a créixer als infants. Esperem que aquests sis suggeriments siguin ben acollits a casa vostra.

2019-11-15T15:33:50+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies