BENEFICIS DE LA FRUITA A LA DIETA DELS INFANTS

//BENEFICIS DE LA FRUITA A LA DIETA DELS INFANTS

BENEFICIS DE LA FRUITA A LA DIETA DELS INFANTS

Els infants han de tenir una nutrició adequada a les seves necessitats. Durant la infantesa els hàbits dietètics i l’exercici poden marcar la diferència entre una vida sana o el risc de patir sobrepès en el futur. Per això és important introduir la fruita a la dieta dels infants.

Moltes vegades resulta complicat que els infants mengin el que els convé ja que sempre, des de casa, es prioritza que mengin el que els agrada. En aquest apartat els pares hi tenen un paper molt important. En primer lloc, cal destacar que, una correcta alimentació és la base d’una bona salut.


Per als infants, menjar requereix un aprenentatge previ. Des de ben petits s’han de marcar unes rutines, incorporant la fruita a la seva dieta


A continuació, us exposem 6 beneficis que té incloure la fruita a la dieta dels infants:

  1. La fruita conté vitamines i les podem dividir en dos grans grups. En primer lloc, les fruites riques en vitamina C com els cítrics, les maduixes o el kiwi. I, en segon lloc, les que són riques en vitamina A com el préssec o l’albercoc. El plàtan és especialment ric en potassi i magnesi.
  2. La fruita conté, també, fibra. Hem de dir, però, que gran quantitat d’aquesta fibra es localitza a la pell.
  3. Els sucres que contenen les fruites són sucres petits, principalment fructosa. Aquests sucres són de fàcil absorció i proporcionen energia de manera immediata.
  4. El greix que contenen les fruites, en general, són saludables.
  5. En gairebé totes les ocasions, les fruites tenen un contingut molt elevat d’aigua. És una bona manera d’hidratar als més petits de la casa, sobretot en èpoques de molta calor.
  6. Depenent del color que tingui la fruita, els seus fitonutrients tenen diferents propietats beneficioses per la salut.

Existeix el debat de si la fruita té un alt contingut en sucre o no. La fruita no només és sucre sinó que també conté moltes propietats beneficioses per la nostra salut i per la dels infants. Convé limitar el consum d’aquelles fruites amb un alt contingut de sucre i de greix saturat.


Les fruites no han de “poder formar part” sinó que “han de formar part” de l’alimentació i de la dieta dels infants


Moltes vegades, però, ens preguntem, què aporten les fruites als nostres fills?

De les fruites preferides dels nens, potser, la que més els agrada és el plàtan. Es tracta d’un aliment molt nutritiu perquè els aporta potassi i vitamina B6. La poma també és molt present en la dieta dels infants. Aporta molt poques calories i ofereix una gran quantitat de fibra. Finalment, les altres fruites que els infants prefereixen són les peres i les taronges. La pera és molt hidratant i posseeix un 85% d’aigua. La taronja aporta fibra i calci, a part de la vitamina C. Als nostres menjadors escolars, prioritzem la fruita a la dieta dels infants i l’oferim quatre dies a la setmana per postres.

Consumir fruita de temporada té molts beneficis. Per una banda, ens proporcionen molts més nutrients, ja que s’acaben de collir. Els aliments acabats de collir mantenen la seva frescor característica i no han tingut temps d’oxidar-se. A més a més, les fruites fresques conserven el gust i la textura original.

2019-01-11T15:55:56+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies