ALIMENTS DE TARDOR ALS MENJADORS ESCOLARS

//ALIMENTS DE TARDOR ALS MENJADORS ESCOLARS

ALIMENTS DE TARDOR ALS MENJADORS ESCOLARS

Ara que ja ha començat la tardor, consumir aliments de temporada als menjadors escolars té un seguit de beneficis per la salut dels infants. S’acosta l’inici del fred, la pèrdua d’hores de sol i també de llum.

El final de l’estiu ens transporta, a més, a l’arribada de la rutina i a accelerar el nostre ritme de vida i el dels infants. De manera que, ben aviat, tindrem menys hores de sol i més desgast físic i mental. Per tant, és necessari que, sobretot, l’alimentació  acompanyi tot aquest canvi. En aquest post, us volem apropar, tots els aliments de tardor que formen part dels nostres menús als menjadors escolars.


Als nostres menjadors escolars apostem pel consum del producte de proximitat i de temporada


El cos humà nota els canvis d’estació i tot el que això comporta. Per tant, és molt important tenir una dieta saludable que ajudi a mantenir les defenses altes i ens protegeixi dels refredats típics d’aquesta època. Als nostres menjadors escolars apostem pel consum del producte de proximitat i de temporada.

Els productes de temporada estan collits al seu punt òptim de maduració i, a més, conserven totes les seves propietats intactes. Els aliments de tardors als menjadors escolars ajuden als infants a poder tenir una bona transició entre les darreres calors de l’estiu i els primers freds de l’hivern.

A continuació us presentem els aliments de tardor dels nostres menjadors escolars.


L’època de la tardor omple els plats dels nostres menjadors escolars de colors i sabors


Bolets: la tardor és l’època per excel·lència per anar-los a buscar i portar-los a taula. Tenen un alt contingut en proteines. D’aquesta manera, aporten grans quantitats de minerals.

Carabassa: ens permet elaborar diferents plats. A més, és un aliment molt baix en greixos. La carabassa és molt apreciada pel seu sabor així com, també, pel seu aport de nutrients. Finalment, és un aliment que ens ajuda en casos de falta de fibra.

Fruits secs: a la tardor, les nous o les ametlles ens proporcionaran vitamines i mirals. El fruit sec per excel·lènica d’aquesta época és, però, la castanyaLes castanyes són molt apreciades. Ho són, principalment, per ser fruits poc calòrics i amb poques grasses i tenen, a més, propietats semblants als cereals.


Sabíeu que les castanyes són utilitzades a cultures orientals per a l’alimentació de nadons? Sabíeu que eren, també, un dels principals aliments de les legions romanes?


Magrana: és la fruita característica de la tardor. Ens aporta una gran quantitat de vitamines del grup B així com vitamina C. També és una fruita rica en antioxidants.

Moniatos: el moniato és un tipus de patata dolça que prové d’una planta subtropical, conreada en països de l’Amèrica Llatina. Els mesos d’octubre i de novembre són els més òptims pel consum d’aquest aliment. Té uns valors nutritius similars als de la patata però amb més hidrats de carboni compostos per midons i sucres, que li donen el seu sabor dolç tan caractetístic. Aporta molts nutrients i són adequats per introduïr a la dieta dels infants.

Codonys: El codony és una fruita dolça que destaca per l’aportació que ens fa de fibra. A les llars és una fruita molt apreciada, sobretot per fer-ne confitura o codonyat.

I, finalment, el que mai pot faltar a la nostra dieta sigui l’epòca de l’any que sigui: l’aigua. A la tardor, l’aigua és un altre elemento fonamental. La hidratació de l’organisme sempre és bàsica pel seu bon funcionament.

2019-09-25T12:40:56+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies