6 ALIMENTS SALUDABLES D’HIVERN

//6 ALIMENTS SALUDABLES D’HIVERN

6 ALIMENTS SALUDABLES D’HIVERN

Gairebé sense que ens n’adonem, l’hivern cada cop està més a prop. Amb aquesta estació arribarà, també, el fred. En aquesta època de l’any, el nostre cos ens demana plats abundans i plens de sabor que ens ajudin a recuperar l’escalfor.

Hem de tenir cura, però, dels nostres desitjos. Hem d’evitar aliments pesats i hipercalòrics de manera que puguem seguir cuidant la nostra salut. A l’hivern el nostre cos ens demana àpats més reconfortants. Amb ells, així, podem combatre el fred i reforçar el sistema immunològic. En primer lloc, però, hem de ser conscients que una alimentació saludable a l’hivern és possible. Aquesta es basa en aliments de temporada i en elaboracions senzilles.

Als mesos d’hivern i fred convé reduir la ingesta de productes crus, d’amanides i de begudes fredes. Hem d’optar, sobretot, per plats més calents i concentrats perquè ens ajudaran a prevenir refredats i grips.


Hem de ser conscients que a l’hivern també podem mantenir una alimentació saludable


Així doncs, els plats de cullera tradicionals (amb més verdures i menys carns) són una opció idònia. Són pobres en calories però ens aporten una gran quantitat d’aigua i ens brinden, a més, dosis de fibra, de vitamines i, també, de minerals.

A continuació es proposem 6 aliments saludables per consumir aquest hivern:

TE CALENT O INFUSIONS D’HERBES

Prendre diferents infusions d’herbes com camamilla, menta o espígol permetrà tenir un major control sobre les funcions intestinals. Són begudes baixes en calories però són riques en sabor. Ens ajudaran, també, a mantenir l’escalfor del cos.

PASTANAGUES

El seu alt contingut en vitamina A el fa un vegetal altament beneficiós. Ens ajuda a prevenir malalties oculars, de cor i ajuda a mantenir el color de la pell. La podem utilitzar en cremes calentes i, també, com ingredient bàsic per fer un puré.


Sopes, patates, pastanagues,…, són productes d’hivern que ens ajuden a mantenir una dieta sostenible i saludable


SOPES CALENTES

Les sopes calentes són les millors companyies pel que fa als àpats hivernals. A més, s’hi pot afegur pa o fruits secs així com altres aliments rics en proteïnes.

PATATES

Un dels aliments més consumits a l’hivern són les patates. Molt versàtils a l’hora de cuinar, poden preparar-se al vapor, al forn, com a part d’una amanida o com a puré.

PLÀTANS

Una fruita deliciosa i perfecta per obtenir, també, molta energia i moltes vitamines. Són ideals per disminuir les molèsties musculars.

COLIFLOR I BRÒQUIL

Els seus alts continguts en vitamina K, enforteixen el nostre cos i el fan un aliment perfecte per a l’hivern. Es poden prepapar al vapor, amb amanides, saltejades o gratinades.


El fred es pot combatre molt millor amb fruites del temps i amb productes de temporada


La natura ens dóna els aliments més adequats a cada estació. Els aliments de temporada solen ser més econòmics que aquells que són importats d’altres països. A més, quan mengem fruits de la pròpia estació obtenim una aportació de minerals i de vitamines superior que si optem per menjar aquells aliments que han passat per cambres frigorífiques o han tingut una maduració artificial.

Els aliments de temporada són més ecològics, sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.

 

2019-12-09T15:14:39+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies