ALIMENTS D’HIVERN ALS MENJADORS ESCOLARS

//ALIMENTS D’HIVERN ALS MENJADORS ESCOLARS

ALIMENTS D’HIVERN ALS MENJADORS ESCOLARS

Als nostres menjadors escolars potenciem els productes de temporada. Sobretot, fruites i verdures  ja que es troben en el seu punt òptim de consum. La terra ens obsequia amb productes que resisteixen les difícils condicions climatològiques típiques d’aquesta estació de l’any.

Actualment ens trobem, de ple, a l’estació més freda de l’any. Aquesta resistència a les baixes temperatura ens l’aporta, sobretot, el color verd fosc típic de les verdures que consumim, aquests mesos, als menjadors escolars.

A l’hiver, a l’hora d’elaborar els menús dels menjadors escolars, tenim a la nostra disposició una gran varietat de fruites i verdures. Aquestes són poc calòriques però aporten nombroses vitamines i minerals. Ens ajuden, a més, a afrontar refredats i grips.


Als nostres menjadors escolars potenciem el producte de temporada


Consumir aliments de temporada als menjadors escolars afavoreix que el cos dels infants s’adapti millor a l’estació de l’any.

Les verdures de clima fred, a diferència de les de clima càlid, ofereixen diferents parts de la planta com a part comestible. En alguns casos són les fulles. En altres els bulbs o les arrels. Espinacs, porros, cebes, alls, són aliments rics, en primer lloc, en aigua. També ho són en fibra, vitamines i, finalment, en minerals. En canvi, són pobres en greixos i proteïnes i tenen, a més, un baix contingut en hidrats de carboni a excepció de la patata.


Consumir aliments de temporada als menjadors escolars afavoreix que el cos s’adapti millor a l’estació de l’any.


La majoria de verdures d’hivern accepten bé totes les tècniques de cocció: bullides, al vapor, guisades, arrebossades, al forn a més de poder-les combinar amb altres aliments.

A part de les verdures, als menjadors escolars apostem, també, per les fruites de temporada. La fruita d’hivern conté minerals que ens ajuden a millorar la digestió i reforcen el sistema òssi.

A l’hivern podem trobar, al seu punt més òptim, cítrics com la taronja o la mandarina. Totes dues són riques en vitamina C i fibra. També les pomes, Tot i que es cullen a la tardor, es conserven bé i esdevenen una bona fruita d’hivern. També són riques en fibra.

Per què és important consumir aliments de temporada?

Com el seu nom indica, quan parlem d’aliments de temporada ens referim al temps. El moment en què els productes com fruites i verdures es troben al seu punt òptim de consum i només estan disponibles, frescos, al mercat un cert temps.

Si que és cert que, actualment, la globalització fa que puguem consumir qualsevol producte en qualsevol època de l’any tot i que no conté les mateixes propietats.

Una fruita recollida al seu punt just de maduració, al temps que li toca, serà molt més gustosa i conservarà les seves màximes propietats organolèptiques (gust, aroma, aspecte,…). A més, des del punt de vista econòmic, el producte de temporada serà més assequible per a la nostra butxaca ja que, sempre, hi ha molta més oferta.

2020-01-28T08:56:03+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies