ALIMENTACIÓ SALUDABLE DURANT EL CONFINAMENT

//ALIMENTACIÓ SALUDABLE DURANT EL CONFINAMENT

ALIMENTACIÓ SALUDABLE DURANT EL CONFINAMENT

Tot i la situació d’excepcionalitat que estem vivint les darreres setmanes, hem de procurar seguir les pautes de l’alimentació saludable. El fet de quedar-nos a casa, confinats, suposa, a més, un important canvi en la nostra vida diària.

Avui us volem portar algunes recomanacions per mantenir, sobretot, una alimentació saludable, durant aquest temps. Volem parlar-vos, també, de la dieta que han de seguir els infants des de casa. Aquesta, segueix les pautes de les que implantem als nostres menjadors escolars.

És fonamental que l’infant tingui una dieta mediterrània. Aquesta és, en primer lloc, sana i equilibrada. La idea ha de ser ajustada a la seva edat i a les seves necessitats. L’alimentació saludable ha d’ocupar una part important en l’entorn familiar i s’han de seguir treballant els bons hàbits.


En aquests dies de confinament, l’alimentació saludable ha d’ocupar una part important de l’entorn familiar


Quin ha de ser per als infants un menú base que compleixi tots els requisits?

En aquest menú hi ha d’haver-hi, en primer lloc, tots els nutrients essencials. Aquests són la carn, el peix, l’arròs, la pasta, la patata, els làctics, les verdures i les hortalisses i també la fruita, els llegums, el pa i els cereals. S’han de potenciar, a més, els aliments naturals de temporada i rics en fibra.

Els infants que mengen, habitualment, al menjador escolar, acusaran més el canvi?

Tots estem en procés d’adaptació. Els infants, també. Davant una crisi sanitària que va canviant dia a dia, tot resulta molt incert. Els infants que durant el curs mengen als menjadors escolars no ho fan ni quan estan de vacances ni als caps de setmana. Així doncs, és com hem d’intentar explicar-ho.

Hi ha un grup d’aliments que els infants hagin de reduir o augmentar de la seva dieta si aquests dies no poden fer exercici físic?

S’han de reduir els de consum ocasional a encara més ocasional si és possible. A l’estar confinats, molts d’ells en un pis, no poden jugar ni córrer. Hem de mirar d’evitar el consum de galetes, fregits, refrescs i llaminadures, entre d’altres,

S’haurien de potenciar aliments que ens ajudin a millorar les defenses com la vitamina C, present en fruites i verdures o aliments rics en vitamina E, com poden ser els fruits secs, les llavors, l’oli d’oliva o l’alvocat.


Prendre cítrics, maduixes o beure molta aigua, ens ajudarà a mantenir una alimentació saludable durant el confinament


I a l’hora d’anar a comprar, és improtant fer una compra raonable. Sobretot, també, que aquesta sigui responsable. Ha de cobrir, a més, totes les necessitats nutricionals de l’infant i de tota la família amb el menor nombre de productes possible.

La opció més recomanable per mantenir una alimentació saludable durant el confinament és la dieta mediterrània. No ens ve de nou ja que és la nostra dieta habitual. Estpa basada en aliments fàcils d’aconseguir a les botigues de queviures i ens aporta tots els nutrients necessaris en aquest context de confinament.

2020-03-30T14:00:48+00:00

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información. ACEPTAR

Aviso de cookies